Thursday, January 10, 2013

Satu Jumaat Bersama Israr & Shahrum

Assalammualaikum,

Hari Jumaat bersamaan 4 Januari 2013, aku, Israr (kami cuti disebabkan hantar anak ke sekolah di awal pagi hari hohoho) dan Shahrum (student yang hennak exam) bersiar-siar di sekitar Selangor. Program aktiviti  adalah :

  1. settlekan anak ke sekolah dulu,
  2. Makan Khan Cendol Melewati
  3. Sembahnyang Jumaat dekat belakang XL Shop
  4. Shopping TF Alert dekat XL-Shop
  5. Shopping Top Coat & Machine Nest dekat AF_Hobby
  6. Singgah The Store Taman Muda
  7. Balik rumah, & 
  8. ambik semula anak disekolah


Machine Nest yang aku baru beli. 1 unit dalam Rm20 di AF-Hobby, Taman Muda, Ampang. Aku nak buat set diorama untuk Gundam, tapi aku tak plan macam mana lagi, cat dan tin spray pun tak beli lagi. Aku beli dalam 3 unit, hendah jadikan cerita, bila dah sampai rumah, baru terperasan dapat 1 unit yang original (brand Kotobukiya), hohohoho rezeki. Malam itu juga aku pasang, so itu lah hasilnya...buat masa sekarang.

Israr sebenarnya hanya hendak jejalan, ikut dan teman aku dan shahrum pergi XL Shop & AF-Hobby. Shahrum nak ambikkan Transformer Alert kawan dia, aku pula hendak beli Tin Spray Top Coat (water base) tapi yang ada hanya oil base, tidak sesuai untuk model yang ada pakai marker,dan Machine Nest. Tetapi yang belanja besar adalah Israr dengan membeli Pedang Aragon dengan harga RM260. Memang marvellous pedang itu, very detail replica tersebut. Bayangkan nak keluar kedai AF-Hobby tue bawa pedang macam itu saja.. gangster betul hohohohoho. Lepas nie pakat ramai-ramai beli pedang Sting miliki Frodo pula dalam damage RM160.

Pagi itu, kami makan dulu dekat Khan Cendol Taman Melewati. Memang sedap  cendolnya, siap ada pulut lagi. macam biasa, Israr yang belanja, pemurah betul Israr. kami makan ngan artis (Mustafar Kamal)


Sekian Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)