Tuesday, July 31, 2012

New Workable Gundam Kuratas 1:1 Scale

Gumdam RX-78-2

Semalam aku terbaca dari mana aku pun dan lupa, tapinya adalah berkisahkan pembinaan robot mecha yang terbaru. Ia dipanggil " KURATAS ". Ia boleh berfungsi seperti mecha Gundam yang kita tengok dalam anime.



Mecha ini telah di bina oleh Suidobashi Heavy Industry dan di perkenalkan dalam Wonder Festival di Chiba, Tokyo pada 29 Julai 2012. Mecha ini mempunyai ketinggian 4 meter dan berat 4 tan dan 4 kaki beroda serta dengan harga USD 1Juta, anda mampu memilikinya (murah kan). Berkemampuan untuk bergerak selaju 40kmj dan menggunakan minyak diesel.



sistem senjata 



Mecha ini adalah untuk penghayatan sebenar menjadi seorang pilot mecha, tetapi bukan untuk keselesaan membawa kenderaan.

Female Pilot getting out from cockpit.. 

comelkan awek nie

Boleh di kawal menggunakan I-Phone sahaja
Mana satu u nak, u nak i atau robot tue?



Idea ini datang daripada anime Gundam. Berikut adalah beberapa gambaran Replika Gundam berskala 1:1 tersebut:

1/1 scale RX-78-2 Gundam is back in Odaiba
shizouka gundam

shizouka gundam
Ada berita khabar angin menyatakan bahawa Kerajaan Jepun sedang berdebat berkenaan "The Gundam Development Project", di mana mereka ingin membuat Mecha ini sebagai alat keselamatan negara mereka.  Bagaimanapun mengikut pakar mereka, pembinaan sebuat mecha yang berfungsi sepenuhnya memerlukan peruntukan sebanyak US$725,000,000 untuk sebuah mecha (tidak termasuk kos buruh dan penyelanggaraan).



Sumber dari designyoutrust, GundamGuy, Concept Robot




2 comments:

  1. Kalau boleh buat jadi kenderaan kan senang
    Bila jam je, tukar jadi robot
    Bahagia kehidupan
    Sila baca entry saya juga. TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk..nanti jam ngan robot lak, tapi kalo 1 dah harga juta-juta parah gak hohohoho

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)