Sunday, July 22, 2012

Menuai Semasa Puasa (1st day Puasa)

Puasa pertama pepagi aku pergi kebun mini ku untuk menuai. Hasilnya untuk dijadikan hidangan untuk berbuka nanti. Sekarang ini baru tanam benih pokok kacang pea dan kacang panjang. rasanya mungkin 2-3 bulan nie dapat laa hasilnya, insyallah.

 Berbuka hari pertama, memang menjadi tradisi untuk berbuka di rumah mak aku. Hoohohoh antara (antaranya ok..) motifnya untuk makan free. Sambil tue aku bawa juga laa hasil tanaman aku nie sikit.

Alhamdullila, hari pertama puasa berjaya ditunai. Aku lupa na ambik gambar makanan berbuka kerana mata sudah rambang nampak makanan. Agak lapar juga laaa, sebab pagi tue dah berkebun dah, dan petang aku dah melepek dah sambil layan anak-anak yang lincah ini.


5 biji bendi ajedapat di tuai. Masak kari pun best.

2 batas dapat banyak ini sahaja, 1 periuk.
Tapi di bahagi 3 untuk rumah sendiri,
rumah pengarus dan rumah mak.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)