Sunday, September 9, 2012

Kamen Rider Wizard New Series

Semalam (07/09/2012) aku baru download cerita KR seri baru, KR Wizard dari TV Nihon. Memang cerita yang menarik dengan pelbagai aksi.

Gaya cool KR Wizard memang macam KR Kabuto. Sentiasa tenang menentang musuh dan introduction lawan dia mesti raksaksa yang memulakan dulu. Dan pelbagai skill lawan di pamerkan macam KR Kabuto juga (control pose, stop the attact, pause the enemy movement and then attact) aku memang suka cara berlawan itu. 

Tapi secara overall aku rasa KR Wizard nie lebih kepada Pose Elegent sikit tidak seperti KR Kabuto yang lebih menonjolkan Pose Superiority
KR Wizard (It's... Showtime!)
KR Kabuto (Walking the path of heaven, the man who will rule everything )
Dari segi pertukaran ( henshin! ) KR Wizard ( Sha Ba Do Be Touch Henshin ) seperti macam KR Kiva, KR W, KR Fourze dan KR Den-O serta KR Oz. 

Pelbagai pertukaran digunakan mengikut situasi pertempuran (change element) :
Red Ring : Flame Please, Hii Hii Hii Hii Hii,
Yellow Ring : Land Please, Dododo Dododon Don Dododon,
Green Ring : Hurricane Please, Fuu Fuu Fuu FuuFuuFuuFuu,
Blue Ring : Belum di ketahui lagi buat ketika ini

Aku rasa nanti mesti ada Ultimate Form untuk lawan raksasa yang lagi hebat. Semasa pertukaran pula, ada sound effect macam KR Oz, kekadang ada juga bunyi macam Game PSP Patapon.

Dari segi senjata pula, aku rasa KR Wizard ini lagi complicated, ada masa lagi hendak shake hand. Aku memang amat suka pada Gun Sword dia, teringat Game Final Fantasy.
KR Wizard
KR Kiva

KR Oz

KR W
KR Den-O
KR Fourze
Seperti biasa dalam cerita KR, penuh dengan tauladan, pengajaran dan nasihat. Oleh itu aku rasa cerita ini bukan sahaja boleh di tonton oleh budak-budak, malah orang dewasa juga boleh.

Sekian, terima kasih






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)