Wednesday, October 10, 2012

RoboCop Reboot

Assalammualaikum,


Entri kali ini adalah mengenali Robocop Reboot yang mungkin akan di tayangkan pada tahun 9 Ogos 2013. Bagi yang lahir pada tahun 70 dan 80-an, mungkin sempat menonton cerita ini, samada dalam bentuk movie, siri dan kartun. 


Kalau dulu, plot cerita Robocop pada tahun 1987 ini adalah pasal seorang polis (Alex Murphy pelakunnya adalah Peter Weller) yang telah dibunuh oleh sekumpulan pengedar dadah. Kemudian mayat polis tersebut telah diambil oleh OmniCorp (OCP) untuk dijadikan bahan experimen sebagai cyborg yang pertama untuk menjaga keamanan Detroit City iaitu ROBOCOP (OCP Crime Prevention Unit 001).

Tidak di sangka, bahawa polis yang telah dihidupkan semula dan telah diprogram untuk menjadi cyborg, masih mengingati serpihan kehidupan sebelumnya dan kini dia kembali untuk membalas dendam. 

Hohohoh itu intro aku sahaja, selebihan ceritanya, anda boleh download sendiri dan tonton ya. Aku cuma hendak tunjuk gambaran RoboCop yang terbaru ini sahaja.


Circuit dalaman RoboCop lama 

The bad Robo

combination of Concept Image

Concept Image

i got upgrade from Ironman

Antara scene RoboCop Reboot di set pengambaran

Peter Weller sebagai RoboCop

Antara scene RoboCop Reboot

Old school vs New Boy on the block
Sumber : allthatsepic.com, grizzlybomb.combeyondhollywood.com, wiki

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)