Wednesday, May 29, 2013

Bengkel di Hotel Permaisuri Hotel & Resort Port Dickson

Assalammualaikum,

17 April 2013, aku pergi Mesyuarat Penyediaan manual Seni Bina dan Senarai Semak Lukisan Senibina. Mesyuarat ini diadakan selama 3 hari di Hotel Permaisuri Hotel & Resort Port Dickson.

Kali ini aku aku tidak perlu menjadi orang yang menaip report atau kertas kerja, tetapi sebagai pembagi idea serta pendapat sahaja. Aku di masukkan kedalam Group Senarai Semak Kelulusan Bomba. Memang dah ada Fact dan data dan tiada penambahan, cuma kena menyusun mengikut aliran kerja yang memudahkan untuk digunakan sahaja.

Hotel Permaisuri Hotel & Resort Port Dickson ini memang cantik bangunannya, tetapi disebabkan kurangnya maintenance, ia menjadi seperti kurang selesa. Asalnya banguna ini telah di rekabentuk oleh Cawangan Arkitek JKR, walaubangaimanapun dia telah di tukar keadeah pelaksanaan di saat akhir dari Konvesinal kepada Reka & Bina (Design & Build) dan kontrator telah mengunakan sepenuhnya rekabentul asal walaupun mereka claim intuk skop design (walaupun bukan design mereka).

Itulah masalah projek di Malaysia, dimana peruntukan projek tidak termasuk sekali dengan peruntukan maintenance kerana mereka menyatakan tuan punya bangunan kena aturkan sendiri.

Bilik pengidapan semuanya ok, cuma sink dapur sudah berkarat sangat dan tingkap banyak yang telah rosak dan meberbahayakan, 

Bumbung bawah banyak yang telah berlobang kerana roof tiles atas tercabut dan jatuh kebawah  mungkin sebab angin laut yang kuat, tetapi maslahnya tiada tindakan wajar yang di ambil untuk memulihkan kerosakan yang telah berlaku.
Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)