Tuesday, November 27, 2012

Black Friday Sale From Hobby Link Japan


Baru-baru ini Hobby Link Japan (HLJ) telah mengadakan Black Friday Sale. Kenapa dia dipanggil Black Friday? aku pun tidak tahu, yang aku tahu SALE. Diskaun dia bagi memang tidak munahsabah dan tidak masuk akal, ada sampai 90% !. Apa yang menariknya adalah, HLJ bukan mengkategorikan berapa peratus sale nya, tetapi dengan berapa YEN (rujuk gambar di atas ya), secara tidak langsung kite boleh budget perbelanjaan kita. Sale ini berlansung dari 23hb hingga 27hb November 2012.

Aku ada juga beli sikit item dari HLJ ini sempana sale yang di anjurkan. Aku spend dalam 4000yen sahaja dalam duit kita lebih kurang dalam RM180. Tapi aku dapat dalam 4 barang, dan kalau dibuat perbandingan harga yang dijual di Malaysia, harga keseluruhan barang tersebut adalah dalam sekitar RM600.

Robot Damanshi Gundam Age Normal. Dekat Malaysia harga dia dalam RM150!  kat HLJ aku bali dalam RM50 sahaja.

Robot Damanshi Gundam Age Spallow. Dekat Malaysia harga dia dalam RM150!  kat HLJ aku bali dalam RM50 sahaja.

Robot Damanshi Gundam Age Titus. Dekat Malaysia harga dia dalam RM150!  kat HLJ aku bali dalam RM50 sahaja. Jangan lupa itu dah termasuk postage dari jepun.

Robot Damanshii Heroman. Stock sudah habis, aku orang terakhir beli. Dekat Malaysia harga dia dalam RM160!! belum termasuk postage yaaa, kat HLJ aku bali dalam RM50 sahaja.
Harus diingat, barang-barang ini adalah dari jepun, dinasihatkan anda beli barang-barang ini dengan kuantiti yang banyak (atau kongsi bersama-sama kawan-kawan untuk berkongsi duit postage nanti). Aku beli bersama-sama kawan aku, so charge postage adalah dalam RM110 untuk 5 barang.

Kepada sesiapa yang berminat dan kecewa terlepas sale ini, jangan risau sebab lepas ini ada x-mas sale pula . Lepas itu boleh sama-sama memborong sempena bonus yang akan dapat nanti HOOHOHOHHOHOHOH. 

Aku kalau ada kapital (duit yang bebanyak), sudah lama aku borong banyak-banyak dan jual balik dengan harga lagi murah yang jual dekat Malaysia ini kan kan kan.......

Sekian, terima kasih









10 comments:

  1. Assalamualaikum..bro beli online dr hlj, kena import tax tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau guna SAL brapa lama nak sampai?

      Delete
    2. W'salam, selalunya aku order item jumlahnya under RM600-RM500 dlam satu kotak shipping, so tak kena import tax, HLJ boleh asing-asingkan item untuk shipping, dan boleh buat 2 shipping sekali gus, so dah leh kurangkan limit kena tax import.

      Kalo guna SAL, paling cepat dalam 8 hari, kekadang 2 minggu gak laa sampai.

      Delete
    3. bro...aku ada kemusykilan skit..hari tu order dr HLJ guna SAL dah smpai..xda tax..jumalah RM300++..
      Pastu aku order lg tp guna EMS..harga dalam RM380. brg tu kena tax plak..yang bengangnya tax tu kira dgn kos EMS skali..jadi semua RM500..tax 10%..

      Ada penjelasan x bro?aku x biasa lg dgn benda2 mcm ni hehe..TQ

      Delete
    4. Salam bro, aku kurang paham sikit, Rm380 tue harga barang saja atau dah campur dengan shipping? kalo harga barang dah RM380 shipping dah sure harga shipping dalam RM180 dan keatas kan kan kan... so total lebih kurang mau sampai RM500.. so mesti kena tax

      Delete
    5. barang rm380..shipping rm120++ jadi semua rm500++..ingatkan shipping x kira skali...faham dah aku skg..
      tq bro!

      Delete
    6. betul... tax di kira (harga barang + harga shipping). ok u welcome

      Delete
  2. salam bro...nak tanya skit sal beli barang dari hlj ni..biasa kos pos barang brape ya...baru2 nak start beli barang online ni..
    klau ada apa2 nasihat atau tunjuk ajar pn amat2 dialu alukan...
    tq bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam, sorry lambat reply,

      kos pos bergantung pada berat dan bilangan barang. Dalam web boleh estimate harga pos (bagi in stock punyer item laa) kalo pre-oder tue assume start dari rm50 untuk satu barang.

      kalo barang byk, takut tak muat 1 kotak, dan kekadang boleh menjadi parsel sbb berat(EMS jadi SAL tapi ada tracking number).

      hohoho aku pun baru belajar gak, online shop yg murah sikit dari HLJ adalah AmiAmi tapi aku tak pernah lagi order dari online shop tue.

      aku suka HLJ sebab dia ada private warehouse, boleh simpan barang 2 bulan, dlm massa tue leh tambah barang lagi dan jimat sikit kos postage.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

widget busuk.org

Labels

Batman (2) Business (18) Gundam (15) Hari Raya (7) HLJ (2) Kamen Rider (7) KFC (1) Kuala Lumpur (47) Langkawi (1) Life (94) LIMA (1) McD (1) Mecha (16) Merdeka (1) Movie (7) News (25) Pahang (2) Perak (4) Place (23) Pulau Pinang (1) Selangor (36) Terengganu (1) Toys (21)